11 stycznia 2016

Jak zaokrąglić rogi obrazków w poście? Kody CSS na bloga.

Wygląd zdjęć w poście możemy w łatwy sposób zmienić korzystając z kodów CSS.  Bardzo lubię, gdy rogi zdjęć są lekko zaokrąglone. Nie wszędzie taki efekt się sprawdzi, każdy szablon jest inny. Ważne również aby nie przesadzić. W tym poście pokażę wam jak to zrobić.

kody_css_zaokrąglenie_rogow_obrazka


Gdzie wpisujemy kody CSS? 
Wchodzimy w Układ > Projektant Szablonów > Zaawansowane > Dodaj arkusz CSS: 
 Pamiętajcie aby przy wklejaniu kodu zrobić spacje i ją zlikwidować, ewentualnie kliknąć Enter i backspace. Mówiąc prosto program musi "załapać" zmiany.
Nasz kod na zaokrąglenie rogów zdjęć w poście wygląda tak:

.post img {border-radius: 30px;}

wartość px możemy indywidualnie ustalać. W tym przypadku wszystkie rogi zostaną zaokrąglone o jednakową wartość px.
kody_css_post_img_border
.post img {border-radius: 30px 55px 10px 80px;}

Wartości zmieniają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
zmiana_rogow_zdjec_w_poscie
.post img {border-radius: 0px 0px 90px 90px;} 
kody_css_na_okragle_rogi_zdjec
Wartości możemy wpisać również w procentach. Aby uzyskać koło wpisujemy 100%

.post img {border-radius: 100%
obrazek_w_kolku_kole_kody_css
Jak widzicie, bardzo łatwo jednym kodem zmienić zdjęcia w postach na całym blogu. Sprawdźcie sami na własnej stronie, jak efekt możecie uzyskać.

9 komentarzy :

  1. A wiesz może jak zaokrąglić rogi obrazka w nagłówku?

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuj po wgraniu obrazu w nagłówku, dodać kod CSS
    .header img {border-radius: 40px}
    Oczywiście wartość px możesz dowolnie zmieniać.

    OdpowiedzUsuń
  3. hej bo nie wiem czy dobrze załapałam, bo to jest kod na obrazki wewnątrz posta? Bo właśnie tego szukam i próbuje próbuje i coś mi nie działa. ;/ dalej jak miałam kwadratowe tak mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to kod dla obrazków w poście. Spróbuj użyć u siebie takiego kodu:
      .post-body img {border-radius: 30px;}

      Usuń
    2. Dalej coś mi nie załapuje. Może być dlatego, że wklejam to na dole CSS? pod innymi kodami czy może powinnam do wkleić na górę :P?

      Usuń
  4. Czasem pomaga dodanie słowa important po kodzie CSS. Położenie nie ma znaczenia.

    Sprawdziłam Twojego bloga, masz ustawione aktualnie border-radius na 0 ;) Rozwiń szablon zrób kopię zapasową, znajdź fragment z .post-body img i zmień zaokrąglenie rogów z wartości 0 na pożądaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie to widać :P? No właśnie mam wpisane tam 70px nawet 100px wrzucałam i nie moge tego znaleźć * wiem dupa wołowa ze mnie ;)"* i dziwne, że 0 pokazuje

      Usuń
  5. Wystarczy, że najedziesz na obrazek w poście i klikniesz prawym przyciskiem myszy zbadaj. U Ciebie wygląda to następująco: http://obrazki.elektroda.pl/8224654400_1461945863.jpg
    Musisz rozwinąć szablon, zrobić kopię zapasową, wyedytować kod HTML i poprawić wartość border-radius.

    Ewentualnie będąc na poziomie Układ > Projektant Szablonów > Zaawansowane > Dodaj arkusz CSS możesz jeszcze spróbować wpisać na końcu wklejanego kodu słowo important. Czasem pomaga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, chyba ze mnie za ciemna masa szukałam wszędzie grzebałam w html i jak nawet to znalazłam i poprawiałam na wyżej nie chciało się zrobić ani zapisać.

      Usuń